Les Pages Jèrriaises

Pourtchi que le "caouan" l'appelle "By Jim"

Pourtchi que le "caouan" l'appelle "By Jim" le premi jèriais qu'ait ieu unne médaille pour ses longs et loyaux services. Pourtchi ? Parcequ'ils soulais le dithe le temps passé, ne v'là tout.

Pour de mé, caouan, un Mousieu qu'a yeu tant d'honneu m'érite la considération de tous les vraies jersiais.

Tout chein qui me contrarie de cette histouèthe c'est qu'nou a été trop pressi de faithe la présentation. Nou' éthait deu attendre le jour de la visite royale, quand tuos les Messieux de la Cour éthaient tai là.

Un jour, j'pense que ch'tait du temps de la dernièthe élection pour juge, j'entendi d'visé un grand homme, iun d'yieux qui sont ès Etats et qui par conséquent en sait bein long, sur chin cé qu'i s'edit entre les membres de l'assembiée.

Il disait, et mé jé sis de son avis, qué si nous disait ès Messieux de la Cour : Ne vlà le doyen des Inspecteurs tchi à si bein travailli pour la paraisse pour eun quart de siècle que les pâraissiens lui ont présenté chutte belle médaille. Eh ! bein, si nou disait chunna, p'eut-être bein – j'en sis qu'âsiment seux – que la Cour voudrait le récompensé de ses services et unne autre médaille pourrait être mise sus sa casaque au nom de toute l'Ile. C'est la moindre dès choses.

Coumme j'vos ai déjà dit chutte médalle est grand et nou la vait d'un but.

M'nanmin, ''By Jim,'' l'a mise déjà eune fais. C'était quand l'Comité dès qu'mins se réunit. Il la déhali d'sa pouchette et la mit à sa casaque juste avant le meeting. Je l'vit avec dans Mont-Suzanne iou qui vont refaithe le gutter et ne v'là qu'i n'est pas trop tôt, car vous viyez que les voituzes passe l'à, le saut est assez pour cassé lus springs.

***

J'vos ai dit qui y-avait un mâle-cat ès Ormes. Chu cat, je n'sai pon ou'est qui s'muche, mais mé, qui n'est pas bein gros et qui peut aller à grappeins un miot partout, je l'ai cherchi duthant des hèuthes pour l'i crévé l'yiers.

Chaque feis qu'un pâroissien, qu'ou connaissis bein, passe par Les Ormes, j'ai entendu Miaô ! Miaô ! M-i-a-ô-ô !

L'aoute matin, chu pâroissien allait condithe unne vaque au baté et ma fé, ne v'là que le boustre d'mâle-cat s'mint à r'faithe des Miaô ! Miaô !

Et mé, j'me dis coumme Flip,qui tait dans l'kèr : Pourtchi qui fait ch'là.

J'vit bein le boss de Ormes, mais du mâle-cat, j'n'en vit maîme pas le coue. I' n'tait pon sus les tchuilles, ni dans la chumenaie, ni parmi les fagots dans l'bèl, car j'y r'gardi.

I'fait bein trop san sabat et n'ou devrait d'mandé à Mess Brofit de l'tithait.

***

Savous bein cha qu'j'ai veu, bouannes gens ; oui, veu mé-maîme.

Flip qui travâlle depis des années sus les routes de la pâraisse avait èttou unne médalle à sa câsaque !!

Chutte médalle-là ne y-a pas tait dounèe par la pâraisse, pour ch'là j'en sis seux. Et pis il a un biau blieu riban avec.
P't'être bein que ch'est parce qu'il est de la 'Blue ribbun army' ou des 'teatollars'.

Pour de mé, je n'y connais mot, mais je sai qu'il avait unne médalle à sa câsaque le jour que je l'vit un miot pus loin que sièz Mess Further.

Caouain
7/5/1910
 

Viyiz étout:

 

Les Pages Jèrriaises