Les Pages Jèrriaises

Les Saisons de la Vie



Assis l'autre jour dans la sèrre à l'abri du vent et d'la plyie j'c'menchi à merveil'ye comment que le caractéthe de difféthent gens dêvelopper chi devains si spéciale et unique.

Si nous saithait d'mander de chouaîsi un nombres d'personnes qu'ons faichon'à le vingtième siècl'ye j'sis seux que vôs réponses sethait large et vârié, avec châtchun tennant en avant pour sont bénéficiare. Mais chi saithait le critière pour la qualification?

Ons rencontr'ons un collègue l'autre jour justement devant qui passi contrat pour vendre un coupl'ye cliôs à un vaîsin j'lis demand'i ses pensées sus l'affaithe. Chez pour'chi tant pour nôs honorables couôteunme d'hier et d'devant, mais chi à l'av'ni.

Ecrit langue on joue n'ev chins la réponse dans la forme d'un journal d'un eventement de fermage:

Prem'it, l'er'forms de fermage

Deuxièment, l'assessement de risque n'vers pas dithe de mètre sont p'tit dé ont l'air pour vais dans chi direction que les vents de change soûffl'ye!

Et Traîsièment (et pour sa part la plus important) chic la Damme Elizabeth Taylor et le fèrmage ont en commun? Chutte dernier communité sont à appels pour des idées pour aîgue à acater une plîache qui s'appele "La Ferme d'Espéthance". Très-quarts setha ulitisées comme une ferme commerciaux et le reste servi pour du r'cherche.

Le communiqué de presse annouce grandement "nouvelle ferme offre espéthance pour le menage de la terre avec au mêmes temps une promêsse chi seth'à servi pour déveloper noveaux methodes pour âdgi des èspèces r'entr'ons le commerce.

Y'nà quand cliaithement t'as morgach'ye par le fermage moderne. Une instant vers huit heures du matin juste au dernier quand un'ouvri'yi ont êmouvant le grand avouôteux de patates de clios en clios. L'avant'à li té un vouaituthe de ferme avec un signe ont grands lettres annouce'ons que sus sans ch'emin été une large véhicle à l'suivre tous près et un si vôs pliaît au motorist q'aprech'ais de lus mettre d'un côté pour un moment. Tout été bein jusqu'a qui ren'contri un rouage motor a've une femme cach'euse que par hasard étout avez des rouge j'veu.

Ch'est seux qu'ou l'avée prins du èr'tard et n'té pas d'humour d'èr'chullait, mais ou n'avait pas de chouaix dans la situtation et èr'chullait ou fi'ye ont montrons qu'ou té trop cont'ent. Mais mont jeune ferm'yi se pensée malin et on passont la Dame avec des rouage j'veu offr'yi un merçi et l'is souffl'ye des bouoillons en'jeste. Et tout été bein jusqu'à le l'ande main. Y fal'ait asseûther la nouvelle motor-bike et on ville mon jeune ferm'yi se trouvi.

J'en sait chi qui té le pus rouge des deux, car assis d'riethe le compteux du bureaux d'assuthance n'té pons que la dame avec les rouge j'veu qui cache un rouage motor.

Malgré hardi d'èr'cherche y'à bein des incertains, chez pas cliêt chi èr'forme qui devrait être introduit pour aigi les individuelles, mais generalement la raison pour la diminution peut être seulement d'vinner. Le sage cahouain de l'indistr'ye ont compter les pathes chi ferme organiquement et les autres chi ferme commerciaux, ch'est pour chi y'à t'iy le d'sis pour "La Ferme d'Espéthance" à travill'yi a'uve ch'est temps incertains.

Ch'est à savé, mais ch'enna m'èr'tourmes à la tchestion envers la dame Elizabeth Taylor fameuse pour ses huit neuches à sept hommes, mais tant y'i que la Société pour la protection contre les fermiers ont besoin de faithe démonstration acouo un fais pour montrer que la triumph d'espethance contre s'outre l'expérience.

Eh bein bouon gens. N'v'la à ses de mont niolin pour le moment, comme d'habitude j'vos suette paix entre vaîsins, bouon santé et une raide bouon année.


E. Winston Le Brun
Mar 2001

 

Viyiz étout:

 

Les Pages Jèrriaises